vrijdag 22 februari 2013

Verloren hoekje...


Hebben jullie dit soms ook, zo een hoekje dat maar niet gevuld geraakt? Ik had er zo ééntje in de slaapkamer, de secretaire geraakte maar niet mooi geëtaleerd... 


...totdat ik dit berenschilderij in kruissteek tegenkwam dat ook in een verloren hoekje stond sinds mijn dochter al lang geen kind meer is en het van haar kamer verbannen werd. Waar zou ik dit kunnen hangen? Ik liep er overal mee rond, tot ik het plekje boven de secretaire er het meest geschikt voor vond. 
Ik maakte het in 1999 naar een telpatroon uit Ariadne.


Graag wilde ik er ook een lampje op en vond dit passend lampevoetje. Ik kocht het twee weken terug op een rommelbeurs voor 0,10 eurocent, echt waar!



Daar moest natuurlijk een mooi kapje op komen, kocht er ééntje bij Brico en heb er met wat broderie een soort van rokje rond gemaakt, zodat het kan gewassen worden. Een mooi roosje op geborduurd, koper gepoetst en...



...dit is het dan uiteindelijk geworden.


Ook dit sukkeltje geraakte maar niet aan kleren...


Toen ik op de blog van Nelleke de mooi gehaakte kleedjes zag van haar vriendin Wil, wist ik het meteen, ik zou een kleedje voor haar haken. En zo raakte deze dame na enkele jaren dat ik haar gemaakt had toch nog gekleed en ben ik heel blij met mijn verloren hoekje!

Een fijn weekend!



4 opmerkingen:

  1. Hoi Christelle.
    Wat leuk dat hoekje. Ik heb onderhand alles zo vol,dat het bij mij zoeken word naar zo,n hoekje. hihihi.Maar ik vind het heel gezellig om te zien.
    Knuf van Rens

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je verloren hoekje is heel mooi geworden, prachtig handwerk.
    Prettig weekend,
    Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lieve Christelle, wat een gezellig hoekje is het geworden zo, ik moet ook zeggen dat je bij mij te vergeefs naar een leeg hoekje zoekt, ik heb veel te veel poppenspul :)
    Het berenjurkje is zooo schattig geworden , net als dat lieve lampenkapje !!
    Voor jou een heel fijn weekend.

    Lieve groetjes Mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. dat ziet er gezellig uit,en wat is dat lampje leuk geworden, 10,00cent dat is toch niets,goed hoor.en dat berenjurkje ,het staat haar heel goed,fijn he om zo te kunnen haken,doe ik ook en het liefst zonder een patroontje
    fijne Zondag greet

    BeantwoordenVerwijderen