donderdag 28 maart 2013

Paassfeer bij mij thuis!

 Deze week nog eens een lesje florale kunst gehad, we moesten zelf een ei maken, echt leuk om te doen, wel omslachtig maar het resultaat mag er zijn.


We maakten het met een ballon en snelgips


Ik maakte een volledig ei en een half ei dat ik dan opvulde met  roosjes, De kleinere eieren zijn ganzeneieren. Een mooi paaslabeltje van Janet (Klik hier) er in geprikt...


...en dan op een oud tafeltje gezet.  Oh ja, was ik bijna vergeten dit kleedje haakte ik afgelopen weken en het was net op tijd klaar!


Vorige vrijdag was er een vriendin jarig en traditiegetrouw word ik uitgenodigd voor een stukje zelfgebakken taart. Al even traditiegetrouw doe ik haar een zelfgemaakt geschenkje mee. Dit jaar maakte ik een  paasstukje voor haar. Ik heb een oude champagnekist bekleed met hooi en kippegaas en dan opgevuld met allerlei lentebollen en bedekt met mos om alles weg te stoppen. Enkele eitjes, pluimpjes en een vogelnestje bij en klaar was het...


Nog enkel verpakken met bijpassende strikjes en ... ze was er heel blij mee!


Op de keukentafel staat een oude kom gevuld met viooltjes.



Dan heb ik ook nog het portaaltje aan de voordeur een paaslook gegeven. Voor op een klein rond tafeltje heb ik een reuze nest gemaakt van twee strokransen en omwonden met hopperanken. Daartussen heb ik mos en bloembolletjes gestoken, jammer van die vrieskou de ganse week, de muscari's willen maar niet openbloeien en hun blaadjes houden het ook voor bekeken!


Aan de voordeur maakte ik op dezelfde manier van het nest, een reuze ei. Daar heb ik viooltjes in geplant en om alles toch maar wat kleur te geven een grote gele strik...

Ik wens jullie samen met jullie familie leuke en warme paasdagen toe!







10 opmerkingen:

  1. De Paassfeer is zo prachtig bij jouw!
    Ik word er helemaal blij van.
    Nog een fijne dag, liefs Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lieve Christella,

    Allereerst bedankt voor je lieve reactie....

    en dan nu jouw prachtige post. Lees ik nu goed dat je de eieren zelf hebt gemaakt?? is dat niet moeilijk? Het is in elk geval super gelukt en dan met die roosjes erin....zo mooi!

    De taart is ook weer geniaal...dat idee ga ik bewaren. Ook de kransen zijn heel mooi, kortom ALLES straalt zòn voorjaarssfeer uit. echt mooi gedaan.

    Voor jou en je geliefden een heel fijn paasweekend.

    lieve groetjes
    Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hai Christelle,

    Je huisje is al helemaal in de vrolijke Paassfeer en het ziet er allemaal super uit.
    Je paasstukje van het wijnkistje is een top idee zeg...en je eieren zijn ook prachtig..

    Liefs, Ciska

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jeetje Christelle,

    Wat een heerlijke creatieve foto's!!! En die mand is te mooi en dat ei met roosje ook te leuk!!!

    Super gedaan hoor!!

    Veel liefs Sharon

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lieve Christelle, wat een heerlijk paassfeertje hangt er bij jou, en wat was je creatief zeg, zoveel mooie paasdecoraties gemaakt, ook die oude kom gevuld met viooltjes op de keukentafel ziet er heerlijk nostalgisch uit :)
    Naar die eieren heb ik echt twee keer moeten kijken, dat je die zelf gemaakt hebt, knap gedaan hoor !!!!!

    Lieve groetjes Mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Christelle, wat ziet het er allemaal mooi uit meis. Vind dat vogelnest buiten op je tafeltje ook erg mooi. Ik wens jou ook hele fijne en zonnige paasdagen toe.
    Lieve groetjes Brie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Christelle

    Wat heb je een schitterend Paasbakje gemaakt.
    Heel mooi.
    Whauw en dat kleedje wat je zelf hebt gehaakt.
    Ik vind het knap!

    Ik wens je natuurlijk ook hele fijne Paasdagen toe

    Groetjes Janet

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je hebt prachtige paaecoraties gemaakt, je moet het binnen maar gezellig maken met die kou !!
    Fijne paasdagen

    Lieve groetjes Jeanet

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Christelle,via via kom ik hier op je mooie blog terecht en val meteen in prachtige paassferen :)
    Ik wens je nog heel mooie paasdagen verder,
    lieve groet, Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuk om zo zelf een ei te maken.

    Ik vind de kom met viooltjes erg leuk uitzien. Zo lief!!

    Fijne dag, het is nog steeds koud!!

    Liefs Thea ♥

    BeantwoordenVerwijderen