zondag 16 juni 2013

Gehaakte Zeepjasjes

Hier ben ik nog eens met een leuk haakideetje. Ik maakte afgelopen dagen deze twee mooie zeepjasjes voor de héérlijk ruikende ronde stukken zeep die ik vond bij kruitvat.


Ze zijn zeer snel te maken, de beschrijving vind je onderaan deze blogpagina.


De oude zeepschaal of is het een fruitvergiet, ik weet het niet maar vond ze vorige week op een rommelmarkt, het was meteen aan mij verkocht. De decoratierand vind ik prachtig!


Ook heb ik een passie voor oude glazen toiletsetjes, het leuke eraan is dat je ze bijna op elke rommelmarkt tegenkomt en zo telkens weer iets anders vind die erbij hoort. Het groene setje kocht ik op drie verschillende plaatsen en denk dat het nu compleet is.


Maar nu terug naar de zeepjasjes, alhoewel de maand mei reeds voorbij is, kon ik het toch niet laten om deze heerlijk naar meiklokjes geurende zeep te kopen. Op het jasje haakte ik de meiklokjes waarvan je de beschrijving kan vinden op de blog van " In haken" 
 http://gallery.mailchimp.com/ac95c74e369ec71fe30244ba7/files/lelie.pdf
                         Je vindt er ook heel wat andere leuke bloempjes om te haken.

                       


Hieronder vind je de beschrijving van de zeepjasjes. Het is oorspronkelijk een patroon voor glasonderzetters  ,maar ik maakte ze dubbel en reeg er een lintje door.
Klik op de beschrijving om te vergroten.


Veel haakplezier!



2 opmerkingen:

  1. Wat zien die er superrrr uit Christelle, bedankt voor het patrontje !Volgens mij is het ook een fruitvergiet en je flesjes zijn ook al zo prachtig je bent goed geslaagd !

    Lieve groetjes Jeanet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lieve Christelle, wat schattig zien de zeepjes eruit in hun gehaakte jasjes, en wat lief dat je ons het patroontje er gelijk bij geeft, dankje wel :)
    De glazen toiletsetjes zijn prachtig, wat een leuk idee die te verzamelen, vooral dat groene setje vindt ik heel apart !!!

    Lieve groetjes Mieke

    BeantwoordenVerwijderen